Indian paintings in the Sarabhai Foundation
著者
書誌事項
Indian paintings in the Sarabhai Foundation
Sarabhai Foundation , Distributors in India, Niyogi Books, 2010
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 147-153)
Summary: Catalog and study of paintings
内容説明・目次
内容説明
The little-known paintings to which this volume serves as a catalogue once belonged to the Sarabhai family. The works collected by the Sarabhais reflect great discrimination and aesthetic sensibility. This remarkable collection offers a well-rounded view of the broad historical development of Indian painting. There are works here that come from as early as the 11th century and as late as the 19th; small Pala works on palm-leaf jostle against some of the earliest works done on paper when that material came into use; Mughal works like those from some of the most celebrated series like the Hamza Nama or the Padshahnama stand close to dazzling folios from the so-called 'Palam' Bhagavata; and, the painter Chokha of Deogarh figures in the collection as much as the great Nainsukh of Guler does.
「Nielsen BookData」 より