Understanding music : philosophy and interpretation
著者
書誌事項
Understanding music : philosophy and interpretation
Bloomsbury, 2013, c2009
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"A Continuum book"--T.p. verso
"First published in 2009 by the Continuum International Publishing Group LTD ..., reprinted by Bloomsbury Academic 2013"--T.p. verso
Bibliography: p. [227]-234
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
Following his celebrated book "The Aesthetics of Music", Scruton explores the fundamental elements that constitute a great piece of music.Roger Scruton is one of the most notable British philosophers of the post-war years. Like many, Bernard Williams and Brian Magee among them, he is passionately interested in music. Indeed he has written two operas.This new book applies the theory to the practice and examines a number of composers and musical forms - from Scruton's fascination with Wagner to Boulez and Hoagy Carmichael. The book ends with a devastating chapter on pop music that will be greatly relished by many, while enraging others. The consistent and passionate argument underlying the book is one for tonality and rhythm.
目次
- Introduction
- 1. Musical Movement
- 2. Rhythm
- 3. Music and Emotion
- 4. Wittgenstein and Music
- 5. Sounds: Metaphysical Analysis
- 6. Mozart
- 7. Beethoven's Ninth
- 8. Love and Justice in Wagner
- 9. Janaceck as Model
- 10. Szymanowski
- 11. The Music of America
- 12. The Disaster of Pop.
「Nielsen BookData」 より