History education and national identity in East Asia
著者
書誌事項
History education and national identity in East Asia
(Reference books in international education)
Routledge, 2015, c2005
- : pbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: 2005
"First issued in paperback 2015"--T.p. verso
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Visions of the past are crucual to the way that any community imagines itself and constructs its identity. This edited volume contains the first significant studies of the politics of history education in East Asian societies.
目次
1. History, Politics and Identity in East Asia: An Overview by Edward Vickers2. Nationalism and the State in East Asian Historiography by Edward Vickers and Alisa Jones3. History Curriculum Development in The People's Republic of China by Alisa Jones4. National Identity and the History Curriculum in Taiwan by Liu Mei-hui and Hung Li-Ching5. Politics, Identity and the History Curriculum in Hong Kong by Edward Vickers and Flora Kan6. The History Text: Framing Ethno-Cultural and Civic Nationalism in the Divided Koreas by Chris Wilson and Danton Ford7. History Curriculum Development and Political Change in Singapore by S. Gopinathan and Goh Chor Boon8. History Education and Politicsl Controversy in Post-war Japan by Nozaki Yoshiko9. How Japanese Schools Teach History: A Comparison with England by Peter Cave10. History Curriculum Development in East Asia: Problems, Tensions and Issues by Edward Vickers and Alisa Jones
「Nielsen BookData」 より