Bibliographic Information

マーケティング学説の発展

ロバート・バーテルズ著 ; 山中豊国訳

ミネルヴァ書房, 1993.8

Other Title

The history of marketing thought

Title Transcription

マーケティング ガクセツ ノ ハッテン

Access to Electronic Resource 1 items

Available at  / 179 libraries

Note

原著第3版の翻訳

マーケティング文献解題1900-1947年: p479-533

Description and Table of Contents

Table of Contents

  • 1 マーケティングの意味
  • 2 マーケティング思想に関連する初期の諸理論
  • 3 初期マーケティング思想
  • 4 広告
  • 5 信用
  • 6 セールスマンシップと販売管理
  • 7 小売業
  • 8 卸売業
  • 9 マーケティング調査
  • 10 マーケティング総論
  • 11 マーケティング管理
  • 12 関連分野からの諸概念
  • 13 マーケティング思想の新領域
  • 14 マーケティング思想の成熟
  • 15 マーケティング学説発展の諸要因 1950〜87年

by "BOOK database"

Details

  • NCID
    BN0958976X
  • ISBN
    • 4623023346
  • Country Code
    ja
  • Title Language Code
    jpn
  • Text Language Code
    jpn
  • Original Language Code
    eng
  • Place of Publication
    京都
  • Pages/Volumes
    viii, 549p, 図版 [1] 枚
  • Size
    22cm
  • Classification
  • Subject Headings
Page Top