Increasing retention : academic and student affairs administrators in partnership
著者
書誌事項
Increasing retention : academic and student affairs administrators in partnership
(New directions for higher education, no. 60)(Jossey-Bass higher education series)
Jossey-Bass, c1987
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
Interest in student retention is strong and steadily increasing. Research on effective strategies has proliferated, and evidence is mounting that persistence in college is a by-product of excellence in education. A consortium of twelve schools from the mid-Atlantic region was launched in fall 1984. The consortuim schools discovered certain features that are good for retention rates. Moreover, they have proved to be congruent with sound educational goals, programs, and practices. The purpose of this volume of New Directions for Higher Education is to provide college administrators with fresh, timely, and realistic information about the systematic eforts of a group of insitutions to improve their retention rates while retaining high standards of education. In fact, the two processes may be mutually reinforcing. This is the 60th issue of New Directions for Higher Education. For more information on the series, please see the Journals and Periodicals page.
「Nielsen BookData」 より