Using narrative inquiry as a research method : an introduction to using critical event narrative analysis in research on learning and teaching
著者
書誌事項
Using narrative inquiry as a research method : an introduction to using critical event narrative analysis in research on learning and teaching
Routledge, 2007
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [119]-126) and index
内容説明・目次
内容説明
This book provides a much needed up-to-date introduction to the topic of narrative inquiry - which has seen a growing interest in recent years. Narrative inquiry provides researchers with a framework through which they can investigate the ways humans experience the world depicted through their stories. The book looks at how this method can effectively be applied as a means of research in a range of contexts, including flexible, open and distance or workplace learning. It demonstrates the value and utility of employing narrative as a research tool in a range of teaching and learning settings and includes chapters on background, methodology and case studies to illustrate the application of narrative inquiry as a research method.
目次
1. Introduction: Why Narrative? 2. Narrative in Research 3. Philosophies and Theories Underpinning Narrative 4. Analysing and Reporting Narrative in Research 5. New Ways of Viewing Validity and Reliability in Research 6. Applying Narrative - Case Studies 7. Conclusion
「Nielsen BookData」 より