経営戦略をつかむ
Author(s)
Bibliographic Information
経営戦略をつかむ
(Textbooks tsukamu)
有斐閣, 2010.5
- Other Title
-
The essentials of management strategy
- Title Transcription
-
ケイエイ センリャク オ ツカム
Available at / 222 libraries
-
Prefectural University of Hiroshima Library and Academic Information Center
336.1||A81110031122
-
University Library for Agricultural and Life Sciences, The University of Tokyo図
336.1:A815010603800
-
No Libraries matched.
- Remove all filters.
Search this Book/Journal
Note
References: 各章末
Description and Table of Contents
Description
経済学的アプローチからの一貫した解説。全22ユニットで、経営戦略の要諦をつかむ。
Table of Contents
- 第1章 イントロダクション(経営戦略とは何か;経営戦略の成立ちと種類;戦略論の歴史)
- 第2章 事業戦略の基礎(事業戦略の考え方;外部要因の分析;内部要因の分析;競争優位と基本戦略;コスト優位;差別化戦略)
- 第3章 競争優位のダイナミズム(競争優位の持続可能性;業界標準をめぐる競争;イノベーション;産業進化)
- 第4章 企業戦略の基礎(企業戦略の考え方;垂直統合;多角化;多角化のダイナミクス;多角化のマネジメント;国際化)
- 第5章 変革のマネジメント(参入のマネジメント;撤退のマネジメント;企業リストラクチャリング)
by "BOOK database"