日本型大衆消費社会への胎動 : 戦前期日本の通信販売と月賦販売
Author(s)
Bibliographic Information
日本型大衆消費社会への胎動 : 戦前期日本の通信販売と月賦販売
東京大学出版会, 2014.2
- Other Title
-
Signs of the Japanese mass consumer society : mail-order retailing and installment selling in prewar Japan
- Title Transcription
-
ニホンガタ タイシュウ ショウヒ シャカイ エノ タイドウ : センゼンキ ニホン ノ ツウシン ハンバイ ト ゲップ ハンバイ
Available at / 153 libraries
-
Prefectural University of Hiroshima Library and Academic Information Center
673.36||Mi66120010099
-
Research Institute for Economics & Business Administration (RIEB) Library , Kobe University図書
673.3-61080201500019
-
No Libraries matched.
- Remove all filters.
Search this Book/Journal
Note
英文タイトルは標題紙裏による
博士学位論文「小売革新にみる大衆消費社会の形成過程 : 戦前期日本の通信販売と月賦販売」(東京大学, 2009年度) に加筆・修正を加えたもの
Description and Table of Contents
Table of Contents
- 第1部 戦前期日本の通信販売(数量的概観と担い手の性格;代金引換郵便の意義と「限界」;百貨店による通信販売の日本的展開;通信販売による宇治茶ブランドの全国展開;婦人雑誌代理部の歴史的役割;同業者組織による通信販売の規則—自転車の場合)
- 第2部 戦前期日本の月賦販売(数量的概観と担い手の性格;基盤整備の遅れと経営的対応;伊予商人による漆器販売の地域的展開;月賦百貨店の成立と大衆市場)
by "BOOK database"