数学学習の理論化へむけて Views of mathematics learning toward theorizing

Bibliographic Information

数学学習の理論化へむけて = Views of mathematics learning toward theorizing

日本数学教育学会編

(日数教yearbook = Mathematics education in Japan / 日本数学教育学会編, 日本の算数・数学教育||ニホン ノ サンスウ・スウガク キョウイク ; 1995)

産業図書, 1995.10

Other Title

日本の算数数学教育

Title Transcription

スウガク ガクシュウ ノ リロンカ エ ムケテ

Available at  / 79 libraries

Note

英文併記

文献あり

Description and Table of Contents

Table of Contents

  • 1 子どもの心理・子どもの論理
  • 2 数学的思考と問題解決
  • 3 算数・数学の授業論
  • 4 コンピュータと数学教育
  • 5 認知論的アプローチの理論
  • 6 数学教育の基礎理論の形成

by "BOOK database"

Related Books: 1-1 of 1

Details

  • NCID
    BN13461216
  • ISBN
    • 4782890222
  • Country Code
    ja
  • Title Language Code
    jpn
  • Text Language Code
    jpneng
  • Place of Publication
    東京
  • Pages/Volumes
    xiv, 346p
  • Size
    22cm
  • Classification
  • Subject Headings
  • Parent Bibliography ID
Page Top