世界に飛躍したブランド戦略
Author(s)
Bibliographic Information
世界に飛躍したブランド戦略
(シリーズ情熱の日本経営史, 2)
芙蓉書房出版, 2009.2
- Other Title
-
森村市左衛門 : 森村グループ
御木本幸吉 : ミキモト
世界に飛躍したブランド戦略
- Title Transcription
-
セカイ ニ ヒヤク シタ ブランド センリャク
Available at / 165 libraries
-
Prefectural University of Hiroshima Library and Academic Information Center
335.21||Sh88||2110023128
-
Research Institute for Economics & Business Administration (RIEB) Library , Kobe University図書
675.0-150080200800597
-
No Libraries matched.
- Remove all filters.
Search this Book/Journal
Note
監修: 佐々木聡
参考文献: p213-218
Description and Table of Contents
Description
世界有数の洋食器ブランド「ノリタケ」、衛生陶器のTOTO、電力用碍子の日本ガイシを設立した森村市左衛門。世界で初めて養殖真珠の商品化に成功したミキモトの創業者御木本幸吉—ブランドを市場に浸透させるために努力した二人の起業家の足跡を追う。
Table of Contents
- 森村市左衛門(生い立ち;起業;陶磁器の生産;森村グループの形成)
- 御木本幸吉(生い立ち;起業;真珠王への道;戦後のミキモト)
by "BOOK database"