幸せな未来は「ゲーム」が創る
Author(s)
Bibliographic Information
幸せな未来は「ゲーム」が創る
早川書房, 2011.10
- Other Title
-
Reality is broken : why games make us better and how they can change the world
幸せな未来はゲームが創る
- Title Transcription
-
シアワセナ ミライ ワ「ゲーム」ガ ツクル
Available at / 244 libraries
-
Prefectural University of Hiroshima Library and Academic Information Center
798.5||Ma15110039723
-
University of Tsukuba Library, Library on Library and Information Science
798.5-Ma1510015005424
-
No Libraries matched.
- Remove all filters.
Search this Book/Journal
Note
監修: 妹尾堅一郎
Description and Table of Contents
Description
世界最高、最先鋭のゲームデザイナーによる刺激的社会改革論。
Table of Contents
- はじめに リアリティ・イズ・ブロークン
- 第1部 なぜゲームは人を幸せにするのか(ゲームとは?;「幸せエンジニア」の登場;より満足できる仕事;楽しい失敗とより高い成功への期待;より強力な社会的つながり;自分の存在よりも大きな何かの一部になる)
- 第2部 現実を作り変える(代替現実の効用;現実生活でレベルアップする;見知らぬ人と楽しむ;幸せハッキング)
- 第3部 大規模ゲームはどのように世界を変えられるか(エンゲージメントエコノミー;実行不可能なミッション;協働のスーパーパワー;みんなで現実世界を救おう)
- むすび リアリティ・イズ・ベター
by "BOOK database"