Bibliographic Information

子どもの思考が見える21のルーチン : アクティブな学びをつくる

R.リチャート, M.チャーチ, K.モリソン著 ; 黒上晴夫, 小島亜華里訳

北大路書房, 2015.9

Other Title

Making thinking visible : how to promote engagement, understanding, and independence for all learners

子どもの思考が見える21のルーチン

子どもの思考が見える : 21のルーチン

子どもの思考が見える : 21のルーチン

Title Transcription

コドモ ノ シコウ ガ ミエル 21 ノ ルーチン : アクティブ ナ マナビ オ ツクル

Available at  / 202 libraries

Note

原著(c2011)の翻訳

文献: p264-267

訳者解説:日本の授業と思考ルーチン: p268-283

Description and Table of Contents

Table of Contents

  • 第1部 思考についての考え(思考とは何か;思考を教育の中心に)
  • 第2部 思考ルーチンによる思考の可視化(思考ルーチンの導入;考えの導入と展開のためのルーチン;考えを総合・整理するためのルーチン;考えを掘り下げるためのルーチン)
  • 第3部 思考の可視化に命を吹き込む(思考が評価され、可視化され、推奨される場をつくる;実践記録から)

by "BOOK database"

Details

  • NCID
    BB19538294
  • ISBN
    • 9784762829048
  • Country Code
    ja
  • Title Language Code
    jpn
  • Text Language Code
    jpn
  • Original Language Code
    eng
  • Place of Publication
    京都
  • Pages/Volumes
    xii, 287p
  • Size
    22cm
  • Classification
  • Subject Headings
Page Top