Bibliographic Information

日本の広告研究の歴史

嶋村和恵, 石崎徹共著

電通, 1997.10

Other Title

Advertising studies in Japan

Title Transcription

ニホン ノ コウコク ケンキュウ ノ レキシ

Available at  / 165 libraries

Note

監修: 小林太三郎

Summary in English: p[233]-294

編集・製作: 電通広報室出版部

Description and Table of Contents

Description

本書は広告の理論と実際の研究やプラクティスの発展のプロセスを、所定の期間別に、広告効果、広告媒体、広告表現、広告心理、マーケティング・コミュニケーション、その他の視座別に、また大学における広告・関連分野の研究者、吉田秀雄記念事業財団研究助成視点より、加えてこれらの広告研究の変遷とか財団の助成研究の概要の英文サマリー観点より検討した。

Table of Contents

  • 1 戦後日本の広告研究の変遷
  • 2 テーマから見た広告研究
  • 3 吉田秀雄記念事業財団の助成研究
  • 4 Summary in English

by "BOOK database"

Details

  • NCID
    BA33141646
  • ISBN
    • 4885530970
  • Country Code
    ja
  • Title Language Code
    jpn
  • Text Language Code
    jpneng
  • Place of Publication
    東京
  • Pages/Volumes
    294p
  • Size
    21cm
  • Classification
  • Subject Headings
Page Top