デザイン・テクノロジー・市場
Author(s)
Bibliographic Information
デザイン・テクノロジー・市場
(情報社会の文化, 3)
東京大学出版会, 1998.6
- Other Title
-
Design, technology, and global capitalism
デザインテクノロジー市場
- Title Transcription
-
デザイン・テクノロジー・シジョウ
Access to Electronic Resource 1 items
-
-
デザイン・テクノロジー・市場
1998
Limited -
デザイン・テクノロジー・市場
Available at / 393 libraries
-
Prefectural University of Hiroshima Library and Academic Information Center
007.3/J66/3101033567
-
Faculty of Textile Science and Technology Library, Shinshu University図
007.3:J 66:32820039556,2810160172
-
University of Tsukuba Library, Library on Library and Information Science
302.04:J-66:3010008950
-
Doshisha University Library (Imadegawa)
A007.3;J482;350;9850003634/2J;9823004718/10;9810006177/B;9801043680/L;9802017356/B2;9901510021
-
No Libraries matched.
- Remove all filters.
Search this Book/Journal
Note
欧文標題は標題紙裏による
文献: 各章末
Description and Table of Contents
Description
美意識や文化的想像力の変容。日常の中のテクノロジーの意味。グローバル化した資本主義の行方。
Table of Contents
- 1 市場と芸術
- 2 電子環境における近代デザインの変容
- 3 曖昧な日本の彼女—東京・映像・環境論
- 4 ブラックボックス化の図像学
- 5 「メイド・イン・ジャパン」—戦後日本における「電子立国」神話の起源
- 6 欧州統合にみるメディア空間政策と空間矛盾
- 7 アジアのメディア、メディアのアジア—メディア論の視座を再考する
- 8 高度情報社会と文化帝国主義
- 9 黒いモルフェ—情報化とサウンドのポリティクス
by "BOOK database"