教師の現職教育と職能開発 : OECD諸国の事例比較

Bibliographic Information

教師の現職教育と職能開発 : OECD諸国の事例比較

OECD著 ; 奥田かんな訳

ミネルヴァ書房, 2001.5

Other Title

Staying ahead : in‐service training and teacher professional development

L'école a la page : formation continue et perfectionnement professionnel des enseignants

Title Transcription

キョウシ ノ ゲンショク キョウイク ト ショクノウ カイハツ : OECD ショコク ノ ジレイ ヒカク

Available at  / 208 libraries

Note

参考文献: p213-215

さくいんあり

Description and Table of Contents

Description

欧米七か国と日本で取り組んでいる実践の特徴と共通点。

Table of Contents

  • 第1部 テーマ別展望(政策の求めるところと、学校制度の近代化;八か国での教師の職能開発:目的、供給者、方法;財源について;政策について)
  • 第2部 各国の現状(ドイツ—従来の方法を捨て去らずに、新しい方法を開発する;アイルランド—現職教育を優先させる;日本—制度の中に多様性を取り入れる;ルクセンブルク—厳格な枠組を越えて ほか)

by "BOOK database"

Details

  • NCID
    BA52006105
  • ISBN
    • 4623033732
  • Country Code
    ja
  • Title Language Code
    jpn
  • Text Language Code
    jpn
  • Original Language Code
    engfre
  • Place of Publication
    京都
  • Pages/Volumes
    xiii, 227p
  • Size
    21cm
  • Classification
  • Subject Headings
Page Top