感動と商品開発の心理学
Author(s)
Bibliographic Information
感動と商品開発の心理学
(朝倉実践心理学講座 / 海保博之監修, 10)
朝倉書店, 2011.6
- Title Transcription
-
カンドウ ト ショウヒン カイハツ ノ シンリガク
Access to Electronic Resource 1 items
-
-
感動と商品開発の心理学
2011.6.
-
感動と商品開発の心理学
Available at / 340 libraries
-
Prefectural University of Hiroshima Library and Academic Information Center
140.8||A85||10110037686
-
University of Tsukuba Library, Library on Library and Information Science
140-A85-1010011009667
-
University of Toyama Library, Medical and Pharmaceutical Library図
140.8||Ka21a||V.1020112002235
-
No Libraries matched.
- Remove all filters.
Search this Book/Journal
Note
文献: 各章末
Description and Table of Contents
Table of Contents
- 感動デザイン工学とものづくり心理学
- 第1部 感動を測る(生理計測;脳機能計測;官能評価手法)
- 第2部 感動商品開発に向けて(五感の統合化;視覚・聴覚情報の統合—レーシングゲームを用いた実験例;視覚・触覚情報の統合;嗅覚情報の新たな役割—香りの行動・認知への影響;感動を伝える商品コンセプト文;高臨場感をより広く伝えるための技術;作る人を作る)
- 第3部 感動商品開発事例(感動食肉製品の開発;男性化粧品の「心地よさ」の設計;女性化粧品開発と心理学;こころの働きに着目した乳性飲料の評価法;アイデア・ドローイング—企業エンジニアの発想支援)
by "BOOK database"